BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, August 12, 2017

memori baik disimpan, memori duka ku jadikan pengajaran-PART 2

yeah YEAH yeah

acah je

Assalamualaikum WBT my beautiful Blonnie,
I hope you're still fine with all my crappy writings
coz..
I don't really care what the readers feel after reading the previous part
if u got prob with that, please meet me face to face
at least I mocked u here and it ended here only
better than u mocking me everywhere and anytime
u only got pahala if someone read my post here
and for your information, I didn't tell anyone about my blog
so it would be less than 0.01% possibility people would read about this
unlike u
people have no choice but to hear whatever u said about me
so I don't know how much points I got from Allah
THANK YOU so ever much!

yes I dah ngadu kt Allah
for those readers yg maybe komen "ek eleh, ko ngadu kt Allah jela lg better"
it takes me 2 years to overcome the sadness and trauma dgn doa kt Allah
smpai I boleh tertidur la kepenatan ats sejadah slps lama I nanges dlm sujud
BUT
this is my blog
I can write whatever I want
and I don't really care about your negative comments
I'm tired being nice and care your feeling
 I deserved to be treated nicely too
I still a human who has heart
period

~well here goes PART 2~
pada part 1 sy ada crite how much I felt down and despair
so I got this one friend yg tau who he is
and close to mine
so almost every week I'll tell her everything
I luahkn segala kesedihan dihati
coz I knew she will coax and cool me down
sbb bnde ni penah terjadi kt dia
dia penah DISISIHKN oleh kwn2 satu course
die penah DIKUTUK oleh sv dia sndri and sv dia fitnah dia dkt lecturer2 lain
so I kekal disisi dia di saat dia down and sedih
malah I teman dia disaat dia nk jumpa 'member2' yg ada mulut bitch
dorg xtau how BITCH i will be kalu dia buat bff I camtu
okay back to my story
so one day I gaduh bsr ngan my sv
pnjng crite dia.. but I'll tell u later about my sv
coz ia sgt melibatkan maruah I and kwn2
then I sgt sedih yg bkn kepalang punya
i gaduh masa tu awal thn 2016
yeah, right after I blk Jepun
u must be wondering
"why?"
"did something happened there?"

...
yeah something happen..
bkn kt sana je
before g Jepun pun something do happened
and it hurts my honor
...

so I bkn je tertekan disebabkn fitnah yg disebarkn oleh Dr lembut tu
I turut difitnah dan diburukkn oleh SV sndri
I seriously rse mcm nk quit je that time
I almost losing my mind
I rse nk lari sejauh2 nya and shut off my hp
I dh xnk tau apa2 dh
but Allah sebaik-baik planner
dan Allah la penentu yang sebaik-baiknya
kalau sy quit, tentu sy x merasa sshnya presentation viva hr ni
and sdh tentu sy x merasa kemenangan SIRIM Kedah baru2 ni
dpt Gold medal woo
and sudah tentu sy x jumpa penyejuk hati sy hr ni...

so I keep my faith
I believe all tears will be paid soon
so I teruskn usaha smpai at the end of tunnel
back to story
so masa awal Januari tahun 2016
kwn baik I tu ajak I tgk wyg crite hindustan
masa tu I fikir, I pun ada bnde sedih nk luahkn waktu tu
coz perang dunia kedua I dgn SV baru meletus dan usia letusan tu x smpai semggu lg
so I agreed to go out with her
but then, bila I masuk kete kwn dia yg amik I kt uma I
I tried to tell her what's going on
I mean.. what's going on between sv and me lately
tp dorg pekakkn telinga
dorg keep have conversation between them mcm I x wujud dlm kete tu
even after tgk movie tu I tried to tell em again
and I failed to tell em
they just don't give me a fuck
ada 1 kali tu I ws bff tu and crite apa yg berlaku
dia reply "eish x mungkin la dia buat cmtu.. dgn aq dia okay je"
well girl
mse SV ko layan teruk kt ko, I x kata pun
"eish ade2 je ko ni, sv ko baik je ngan aq"
I never said that for once
I believed in you
masa kwn2 ko pinggirkn ko, I x pernah tgglkn u alone
I texted u bila time breakfast. lunch and dinner
I teman u kt lab saat u belum habis lg lab
I teman u jumpa SV sbb u takut dia scold u again
I teman u jumpa member2 u yg bitch tu sbb u takut u alone
now.. when I told u what happened to me
in desperately need a hand
u replied that??
u said i buat crite??
u said I was wrong??
WHAT...IS...WRONG...WITH...YOU?
so I shed tears mengenangkn rupanya selama ni, i temankn a BITCH
not a friend
yg x pernah menghargai kwn di waktu ssh
she just love friend di waktu dia ssh and snng je
dia x nk jd kwn di wktu kita yg ssh
bila kita yg ssh dia fikir "the hell ko nk ngadu ngan aq, aq bkn boleh buat apa pun"
hey BITCH lemme tell u dis one thing that u should screw that deep in you head
NEVER EVER LEAVE YOUR FRIEND THAT ALWAYS BEING THERE WHEN U NEED HER
cos dat fucking friend is your TRUE FRIEND
ko igt snng ke nk cari friend yg snggup teman ko di waktu ko ssh
yg terima kebaikan and keburukan ko
and snggup jd drebar ko amik ko dr rumah ke ukm
yg snggup teman ko ke mana shj ko nk pergi
and x kira masa ko nk gerak
and yg plg penting yg x pernah tgglkn ko sorg bila ko dipinggirkn

masa saat tu, I realized who is my true friend
and who is not
I was so dumb all this time
I was so kind and akhirnya I dipijak2
thanks EX bff
u really make me more cautious in selecting true friend

~end of PART 2~

0 comments: